19 Nisan 2010

lys sınav sistemi hakındaki yorumlar


neticisi tarafından kaldırılmış.




necmettin toprak dedi ki...

peki hocam sayısal-1'den öğrenci alan "fizik tedavi ve rehabiltasyon" bölümene yerleşmek isteyen birisi sadece ygs'ye mi girecek yoksa lys'de şart mı bu bölüm için?



Hakan dedi ki...

belirttiğiniz bölümün yüksek okuluna Ygs 2 puanıyla girilebilir. 4 yıllık fizik ted.ve reh. bölümü içinse Lys şart mf 3 puan türünden öğrenci alıyor. http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



ÇqL on 28 Ağustos 2009 17:21 dedi ki...

merhaba !! ben meslek lisesi okuyorum.bölümüm dış ticaret fakat bn bölümümü değiştirmek istiyorum.ygs ve lysnin ikisinede giricem hemşirelik istiyorum. hemşirelik kaç puan türünden alınıyor ve hangi derslere yoğunluk göstermeliyim ? Şimdiden çok tşşkr ederm..



Hakan dedi ki...

bölüm değiştirecekseniz sağlık meslek lisesinde okuyanların sizden daha avantajlı olacaklarını bilmelisiniz. hemşirelik bölümünün hangi puan türünde olduğunu öğrenmek için şu sayfadaki dökümanı indirin : http://ygs.varolmak.com/2009/08/hangi-bolume-hangi-snavlarla-girilecek.html



bu puan türünde hangi dersler ne kadar önemli öğrenmek için de şu sayfamıza göz atın :

http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



gizem dedi ki...

ben meslek lisesi ögrencisiyim bilişim okuyorum .bilişim teknolojileri ögretmenligi için sadece ygs girmem lazım .yoksa 4 yıl okumak için lysde şartmı



Hakan on 29 Ağustos 2009 18:15 dedi ki...

hep benzeri sorular geliyor ilgili başlıklar okunursa ve ilgili yorumlara bakılırca cevabınızı bulabilirsiniz. meslek lisesinde okuduğunuz bölümle ilgili 4 yıllık bölümlere ygs ile girebilmeniz mümkün. http://ygs.varolmak.com/2009/08/hangi-bolume-hangi-snavlarla-girilecek.html



küçük iç mimar dedi ki...

Mrb.Ben 10. sınıfa geçtim ve eşit ağırlık bölümünü seçtim.İç mimarlık istiyorum fakat bu yeni sınav sisteminde hangi testleri yapmam gerektiğini bilmiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim



Hakan on 31 Ağustos 2009 03:52 dedi ki...

iç mimarlık için Ygs, Lys 1 ve Lys 2 sınavlarına girmeniz gerekecek



kafası karışık dedi ki...

ben meslek lisesi ögrencisiyim bilişim okuyorum fakat bölümümü değiştirip anaokulu öğretmeni olmak istiyorum ygs4 ve ts1 sınav türünden alınıo ts1 sadece lys3 sınavlarına yoksa lys 4 sınavlarına da girmek gerekiycek mi.



Hakan on 01 Eylül 2009 19:01 dedi ki...

@kafası karışık, okul öncesi öğretmenliği tm 3 puan türünden öğrenci alıyor, tm puanınızın hesaplanabilmesi için de Lys1 ve Lys 3'e girmeniz gerekli, ayrıca ygs'nin ve derslerin tm 3 puan türündeki etkisi için şu sayfaya bakmanızı öneririm : http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



kafası karışık dedi ki...

çocuk gelişim bölümü eğitimi öğretmenliği söz1 yani buda ts1 sınavı oluyo okul öncesi öğretmneliği ile çoçukb gelişimi ve eğitimi öğretmenliği arasındaki fark nedir ki çocuk gelişim bölümü eğitimi öğretmenliği söz1 yani yeni sınav sisteminde lys3 ve lys4 sınavlarıyla öğrenci alırken okul öncesi öğretmenliği neden lys1 ve lys3'e göre öğrenci alıyor.Bu iki bölüm arasındaki fark nedir?Şimdiden teşekkürler.



kemalkoker on 02 Eylül 2009 17:12 dedi ki...

slm. hukuk fakultesini isteyen bir TM ci için LYS-1 mi yoksa LYS-3 mü daha etkili oluyo daha çok puanı etkiliyo . hangisien çok etkiliyo (benim bildigim kadarıyla LYS-3 galiba)



Hakan on 02 Eylül 2009 17:58 dedi ki...

@kemalkoker, hukuk fakültesine yeni sistemde Tm 2 puan türüyle giriliyor. Tm Puan türü Lys 1 ve Lys 3 ile hesaplanıyor evet doğru, ama farklı tm puan türleri var. Tm 2 puan türünde Lys 1 , Lys 3 ve Ygs ne kadar etkili görmek için şu yazımızı okuyun : http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



Hakan on 02 Eylül 2009 18:00 dedi ki...

çocuk gelişimi bölümü eğitimi öğretmenliği, okulöncesi öğretmenliğinden farklı olarak Kız meslek liselerinde de ilgili bölümde de öğretmenlik yapabilirler, anaokulu açabilirler. Okul öncesi öğretmenliği mezunları sadece anaokullarda öğretmenlik yapabiliyorlar sadece. ( belki anaokulı açma hakları vardır ama bilemiyorum )



özqe dedi ki...

ben halkla ilişkiler bölümünü istiyorum girmem gereken sınav lys3 mu yada onun dısında lys1 e de girmek zorundamıyım bu konuda yardımcı olursanız cok sevinirim simdiden tesekkürler



Hakan on 03 Eylül 2009 22:31 dedi ki...

@özge, halkla ilişkiler bölümüne girebilmeniz için Ts1 puanınızın hesaplanması gerekiyor, bu puanın hesaplanması için de Lys3 ve Lys4'e girmelisiniz.



Lys 1 'e girme zorunluluğunuz yok, ama diğer Lys sınavlarına girmeniz diğer puan türlerinin hesaplanmasını da sağlayacağından daha geniş yelpazede tercihler yapabilirsiniz. Sadece Lys3 ve Lys4'e girerseniz Ts puan türünde öğrenci alan bölümlere girme şansınız olur. Ayrıca Halkla İlişkiler Bölümü yerine Halkla İlişkiler ve Reklamcılık veya Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerini incelemenizi tavsiye ederim. Aynı puan türünde bölümler bunlar.



Adsız dedi ki...

bölümü sayısal olan biri lys sınavlarında ea dan veya sözel alanlarından ölüm tercih edebilir mi teşekkürler?



Hakan on 08 Eylül 2009 23:40 dedi ki...

bölümü sayısal olan birisi Mf puanlarının hesaplanması için Lys 1 ve Lys 2'ye girecektir. Farklı gün olacak Lys 3'e de girerse EA puanı, Lys 5'e girerse de Dil puanı hesaplanır. Okullardaki bölüm farklılığından kaynaklanan puan eksilmesi artık kalktı. Fen bölümünde olan birisinin eşit ağırlık puan türünden bir yeri yazması durumunda puanı kesilmeyecek. Bu bölümlerin tek önemi, okulda ilgili dersi alabilmeniz açısından olacak.



ömer dedi ki...

Mrb.eşit ağırlık bölümünü öğrencisiyimyeni sınav sistemine göre doktor olabilirmiyim.eğer olabiliyorsam. fakat bu yeni sınav sisteminde hangi testleri yapmam gerektiğini bilmiyorum.Yardımcı olursanız sevinirim



Hakan on 24 Eylül 2009 12:09 dedi ki...

@ömer şu sayfalarımıza göz atmanı tavsiye ederim : http://ygs.varolmak.com/2009/06/hangi-lys-snavlarina-girmem-gerekiyor.html



http://ygs.varolmak.com/2009/08/hangi-bolume-hangi-snavlarla-girilecek.html



doğancan dedi ki...

merhaba,ben tm bitirdim,2009 öss de başarılı olamadım,2010 da gireceğim ve mimarlık okumak istiyorum.lys 1 ve lys 2 de başarılı olursam acaba mimarlık okuyabilir miyim ? ama eşit ağırlık mezunuyum.



Hakan on 25 Eylül 2009 15:53 dedi ki...

@doğancan, mimarlık okuyabilmen için mf4 puan türünden tercih yapacağın fakülteler için iyi bir puan tutturman gerekiyor. lys 1 ve lys 2 sınavlarına girerek mf puan türünden puan alman mümkün.



prettywoman dedi ki...

Hakan öncelikle sabrın ve yardımların için teşekkür ederim.

Arkadaşlar bazen aynı sorular tekrarlanmış lütfen önceki yorumları okumaya üşenmeyin. Bi kaç kişi hukuk sormuş bi kaç kişi iç mimarlık sormuş gibi... özel durumlar hariç zaten bi çogumuz diğeriyle aynı bölüm mezunuyuz ;)



Hakan bey size şunu sormak istiyorum gördüğüm kadarıyla bu konularda bilgi sahibisiniz ve sadece kişisel fikrinizi ögrenmek istiyorum.

Ben 2004 mezunuyum 2defa girdim öss güzel puanlarda yaptım ama olmadı diyelim kısaca..istedigim olmayınca yazmadım vs vs

Şimdi bu sene girmek istiyorum tekrar fakat çok vaktim yok 4yıl kadar okuyamam evlendim ilerde bebek falan derken o kadar uzun sürmemesi iyi olur benim için tabi tutturursam da giderim.



Sizin gözünüzde lys ile girilebilecek güzel bölümler nelerdir. Ben tm mezunuyum ve fakat bunun bi önemi kalmadı biliyorum sadece bilginiz olsun diye yazıyorum öss girdiğim dönemlerde de türkçe ve diğer sözellermi ful.e yakın çektim diyebilirim. Fizik kimya biyo. çok hatırlıyamıyorum ama evde çalışarak belki bazen etütler ayarlayarak hazırlanıcam bu sene sınava bi yandan da kpss ve dil belki...

bir de şunu merak ediyorum ben süper lise mezunuyum varsa uygun bir bölüm mesleki açıdan iyiyse yani dil kursuna falan gidip dil.e de hazırlanabilirim siz gözünüzdeki en iyi lysleri yazarsanız sevinirim.

değildse 4yıllıklarda ilkögretim ögretmenlikleri veya rehberlik ve pisk. danışmanlıklara yönelmeyi düşünüyorum bugün inşallah bi karar varıp yazrın kitapları alıp çalışmaya başlamak planı içindeyim.



Herkese dogru kararlar verebilmelerini diliyorum hakkımızda hayırlısı neyse o olsun gençler, fazla da stres ve heyecan yapmayın ;)

saygılar.

prettywoman



Hakan on 26 Eylül 2009 19:18 dedi ki...

@prettywoman, genelde bu kadar uzun yorumları onaylamıyordum ama benzeri bir kararsızlık yaşayan arkadaşlara bir fikir verebilmek için birkaç şey yazayım : öncelikle çalışmayı sevebileceğiniz bir bölümü yazın gibi klasik deyişi tekrarlayayım, şu adresimizde bulunan excel dökümanlarını indirin ve önlisans tm puanından öğrenci alan bölümleri bir inceleyin, beğenebileceğiniz bölümler çıkacaktır.



Dil puanından 2 yıllık turist rehberliği bölümü ilginizi çekebilir. bu bölüm okunurken özellikle japonca ve rusçadan birine odaklanırsanız iyi imkanları olan bir işe girmeniz mümkün olacaktır. Biyomedikal cihaz teknolojisi de 2 yıllık bir bölüm, özel laboratuarlarda binlerce çeşit test yapan cihazları kullanıyorsunuz. bu bölümün maaşları 1.000 - 1500 tl arasında değişiyor. sayısal yapabilirseniz anestezi çok güzel bir bölüm, özel hastanelerin çoğalmasından sonra 2 yıllık anestezi bitirenler iş bulabiliyorlar.



Hakan on 27 Eylül 2009 16:29 dedi ki...

http://ygs.varolmak.com/2009/08/hangi-bolume-hangi-snavlarla-girilecek.html



kemal_koker on 28 Eylül 2009 13:31 dedi ki...

slm ben eşit agırlık ögrencisiyim hukuk fakültesini istiyorum .inşallah kazanırsam orada hakim veya savcı olmak istiyorum hakim ve savcı olmak avukat olmaktan zormu acaba onu nasıl yapabiliriz



Hakan on 28 Eylül 2009 13:40 dedi ki...

@kemal, hukuk fakültesini bitirdikten sonra hakimlik ve savcılık sınavlarına girmen gerekiyor. genelde hukuk fakültesinden mezun olan herkes giriyor, kazanamayanlar avukat oluyor. Zor sınavlar olduğunu bu sınavlara giren arkadaşlarım olduğu için yakinen biliyorum.



ömür dedi ki...

ben bişe sormak istiyorum bizim okuldaki matematik hocamız yeni sınav sistemine göre ygs de 200 ve üstü yapamasak lys ye giremeyeceğimizi söyledi acaba doğrumu lütfen çok merak ediyorum lütfen cvplarsanız çok sevinirim



nil_ayo dedi ki...

Merhaba ben ticaret lisesi mezunuyum ve açıköğretim 2-4 yıllık çocuk gelişimi okumak istiyorum fakat yeni sınav sisteminde lys de hangi oturumlara girmem gerekli bilgi verebilecek kimse varsa sevinirim... Teşekkürler



zübeyde on 28 Eylül 2009 17:12 dedi ki...

merhaba düz lise ögrencisiyim.4 yıllık ilahiyat istiyorum.ygs ve lysde hangi derslere agırlık vermem lazım birde katsayı kalkdığı için ilahiyat puaları düşermi kazanma şansım nedir



Hakan on 28 Eylül 2009 17:53 dedi ki...

@zübeyde, ilahiyat puanları hemen bu sene düşmez, birkaç seneyi bulur, ama aşırı bir düşüş yaşanmaz diye tahmin ediyorum. Lys-3 ve Lys-4 sınavlarına girip Ts1 puan türünden yüksek almaya bakacaksın. Ts 1 puan türünde hangi ders ne kadar etkili görmek istersen şu sayfamıza bir bakıver : http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



Hakan on 28 Eylül 2009 17:57 dedi ki...

@nil_ayo, ticaret meslek liseliler çocuk gelişimine ygs ile giremezler öncelikle bu söyliyeyim, sadece çok gelişimi ile ilgili meslek liselerini bitirenler ygs ile girebilir ve ek puan alabilirler. Lys'de girmen gereken oturumlar Lys-3 ve Lys-4. şuradaki dökümanı indir : http://ygs.varolmak.com/2009/08/hangi-bolume-hangi-snavlarla-girilecek.html



ve şu sayfayı incele : http://ygs.varolmak.com/2009/06/hangi-lys-snavlarina-girmem-gerekiyor.html



Hakan on 28 Eylül 2009 17:58 dedi ki...

@ömür, ösym Lys için ygs'de esas kabul edilecek taban puanları belirlemedi henüz.



kübra dedi ki...

okuldaki hocamız yeni sistemine göre ygs ve lysnin tüm soruları test olmayacakmış boşluk doldurma klasik sorularda olacakmış ben merak ettim doğrumu acaba



Hakan on 01 Ekim 2009 17:03 dedi ki...

@kübra, hayır böyle birşey yok



faruk dedi ki...

eşitağırlığa giden bir öğrenci yeni sınav sistemine göre ygsde fizik1 kimya 1biyoloji1 yapmak zorundamı .



Hakan on 03 Ekim 2009 19:01 dedi ki...

@faruk, tm puan türünden hazırlanan öğrenci ygs'de fen bilimlerinden soru çözerse bu alacağı puana %5 oranında etki eder. Derslerin puan türüne göre etkilerini görebilmek için ilgili başlığımız : http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



PELİN dedi ki...

ben sözel 2 öğrencisiyim edebiyat öğretmenliği için lys de hangi bölümleri yapmam gerekiyor??? ts1 ts2 falan diyor kafam karıstı baya.



Hakan on 06 Ekim 2009 23:20 dedi ki...

@pelin, edebiyat öğretmenliği için Ts-2 puan türünden puan alman gerekli. Ts-2 puanının hesaplanabilmesi için Ygs, Lys-3 ve Lys-4 sınavlarına girmelisin, hangi dersin Ts-2 puan türünde ne kadar etkili olduğunu öğrenmek için şu yazımıza bakabilirsin : http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



kişisel görüşmü gelince, türk dili edebiyatı öğretmenliği, okuması zevkli olsa da, sadece liselerde öğretmenlik yapabileceğinden, ataması da son derece az olan bir bölüm olduğundan ve kpss'de gerçekten çok iyi bir puan alman gerekeceğinden dolayı, "iş sorunu" olan bölümlerden. Türkçe öğretmenliğine odaklanman "iş açısından" daha mantıklı olacaktır.



betüşş dedi ki...

bn tm öğrencisiym,hem psikoloji hemde tıp sınavlarına girebilir miyim??



Hakan on 15 Kasım 2009 13:31 dedi ki...

@betüş, istediğin bütün Lys sınavlarına girip Mf, Tm, Ts , Dil bütün puanlarının hesaplanmasını sağlayabilirsin. Bölüm farklılığından dolayı puanların kırılmayacak.



saadet dedi ki...

lys de tıp isteyen biri kimya ve biyolojinin yanısıra FİZİK de çözmeli mi?



Hakan on 16 Kasım 2009 20:00 dedi ki...

@saadet, Tıp fakülteleri Mf-3 puan türünde öğrenci alacak. Mf-3 puan türünde hangi ders hangi oranda etkili görmek istersen şu sayfamızı ziyaret et : http://ygs.varolmak.com/2009/08/derslerin-puan-turlerine-gore-etkisi.html



derda dedi ki...

merhaba ..benim bölümüm sözel fakat ben sınıf öğretmeni olmak istiyorum..bunun için diğer bölümlerin sınavlarına da girebilirmiyim..



Hakan on 29 Kasım 2009 00:02 dedi ki...

@derda, ygs-lys sınav sisteminde istenen buydu, yani öğrenciler istedikleri bölümleri puanları kırılmadan tercih edebilmeleriydi.



Kemal Gürüz döneminde İmam Hatiplilerin Üniversiteye girebilmelerinin önünün kesilebilmesi, imam hatibe rağbetin azaltılabilmesi için hatırlarsanız meslek liselerinin alanlarının dışında tercih yapmaları halinde orta öğretim puanları ciddi olarak kesilmeye başladı.



bu ideolojik yaklaşımı kaldıran yeni yök'e ise şu sıralar Danıştay engel olmaya çalışıyor ve bu yeni durum alan dışı tercih yapacak öğrencileri de etkileyecek gibi gözüküyor.



Yök başkanı sınava giren hiçbir öğrenciyi mağdur etmeyecek alternatif bir planı uygulayacaklarını belirtti. özetle alan dışı tercihleri puanınızın kırılmadan yapabileceğinizi umud ediyoruz.



mehmet dedi ki...

abi ben sozelcıyım puan hesaplamada baktım kı edebiyat sınavını iyi yapinca tm 3 punımızda yukseliyor acaba lys1 gırmeden tm bölumlerine girebilirmiyim......?



Hakan on 29 Kasım 2009 18:29 dedi ki...

@mehmet, Lys-1'e girmeden Tm puanını hesaplatamazsın. Tm puanı için Lys-1 ve Lys-3 sınavlarına girmen şart.



betül dedi ki...

imamhatplern katsayı prblemi tekrar ortaya çıkınca diğer liseler de bundan etkilencek mi,bir düz liseli puanı kırılmadan alandışı tercih yapabilcek mi



Hakan on 30 Kasım 2009 19:20 dedi ki...

@betül, ygs lys sınav sistemiyle katsayı farkı bütün yönüyle değiştirilmiş ve sadece meslek liselerini mağduriyetten kurtarma şeklinde değil, çeşitli nedenlerle okuduğu bölümden memnun olmayanların da puanları kesilmeden farklı puan türlerinden tercih yapacakları şekilde değiştirilmişti.



Danıştayın katsayı ile ilgili düzenlemeyi iptal etmesinin ardından iki seçenek öne çıktı :



1- ya meslek liselerinin kendi bölümleri haricinde bölüm seçmeleri halinde puanları kırılacak. ( ki aynı mantıkla liselerde kendilerine bölümler seçenler de o bölüm dışındaki bölümlerden tercih de bulunurlarsa puanları kesilecek )



2- ya da yök bir formül bularak katsayı farkı devam etse bile artık bunu sembolik bir hale dönüştürecek. mesela değiştirilmiş haliyle AOBP en fazla 75 geliyordu. Yök bunu 10 puan gibi bir şeye indirebilir. Bu haliyle de puanı kesilen öğrenciyle kesilmeyen öğrenci arasında 1-2 puan fark oluşur ki bu da sınav neticesine eskisi kadar etki etmez, bir iki doğru ile aşılabilir bir hale getirir durumu. önceki sistemde arada 25-30 puan gibi aşılması güç bir fark oluşuyordu.



belki 3. bir seçenek de konunun meclise gelmesi ve ilgili yasanın değiştirilmesi olabilir. ki bu durumda da chp'nin kendi misyonunu eda ederek konuyu anayasa mahkemesine taşıyacağı göz önüne alındığında 2. seçenek en olası seçenek olarak gözüküyor.



bahriye dedi ki...

bu katsayı çözümü iptaliyle örneğin tm öğrencileri hem hukuk hemde psikolojinin gerektirdiği sınavlara da girebilirmi yani tm öğrencileri tm-1 ve tm-3 sınavlarına girebilir mi



Hakan on 05 Aralık 2009 23:37 dedi ki...

@bahriye, sınavlara girmede sorun yok, sınavlar sonucunda eklenecek orta öğretim başarı puanında kesinti olacak. katsayı uygulaması kalkmazsa yani. yoksa istediğiniz sınava girebilirsiniz, bunda problem yok.



müge dedi ki...

merhaba betül ismli arkadaşın sorusuna böyle bir cevap vermişsiniz : 2- ya da yök bir formül bularak katsayı farkı devam etse bile artık bunu sembolik bir hale dönüştürecek. mesela değiştirilmiş haliyle AOBP en fazla 75 geliyordu. Yök bunu 10 puan gibi bir şeye indirebilir. Bu haliyle de puanı kesilen öğrenciyle kesilmeyen öğrenci arasında 1-2 puan fark oluşur ki bu da sınav neticesine eskisi kadar etki etmez, bir iki doğru ile aşılabilir bir hale getirir durumu. önceki sistemde arada 25-30 puan gibi aşılması güç bir fark oluşuyordu.



sorum : bu durumda AOBP nin etkisi sıfırlanmış olur değil mi? yani benim AOBP puanım 60 arkadaşımın puanı 75 idi şimdi bu punalar birbirine denk olmuş olacak ? 10-12 gibi. yani 4 sene boyunca notları yüksek tutmanın kârı-zararı 1 2 puan olmuş mu olacak?



Hakan on 12 Aralık 2009 23:53 dedi ki...

@müge, henüz nasıl bir formül olacağını yök açıklamadı. ama büyük ihtimalle buna benzer bir formül olacak diye düşünüyorum. yani artık aobp sembolik olacak. bu, sadece bu seneye has olup, gelecek sene katsayı ile ilgili yasal düzenleme getirilebilir. bunu da belirtmek lazım



most-tr-ru dedi ki...

MERHABA!

ben 2005 Türkçe matematik düz lise mezunuyum yurt dışında eğitimime devam ettim 4 dil biliyorum ve buradada rusca çince veya arapça okumak istiyorum bunu için ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirim matematik çözmem gerekiyormu?nisanda yapılan sınavı geçtikten sonra sadece yabancı dil sınavına girmemiz yeterli oluyormu???? şimdiden teşekkürler



Hakan on 16 Aralık 2009 23:00 dedi ki...

@most-tr-ru, Ygs ve Lys-5 sınavlarına girmeniz yeterli. Ygs'de çıkacak temel matematik konularını bilmeniz yeterli olur.



bahar on 17 Mart 2010 00:03 dedi ki...

meraba.coğrafya öğretmenliği için hangi lys lere girmem gerekiyo?bide makine yüksekokul mezunuyum teknik öğretmenlik için sadece ygs yeterlimi lys lerede girmem gerekiyomu?



Kaso dedi ki...

merhaba arkadaşlar. ben eşit ağırlıktan hazırlanıyorum. rica etsem bana şu konuda yardımcı olurmusunuz. Hukuk için ygs den ham ne kadar almak gerekiyor ...



yasmen dedi ki...

mrb.meslek lisesi sosyal bilim ve edebiyat mezunuyum ygs ve lysde hangi kitapçığı yapmam gerkiyor



Ece dedi ki...

Selam ben Ece ..Grafik Tasarım ve Fotograf Teknolojisi mezunuyum.Ancak kat sayı muhabbetlerinden sonra çizim kursumu bırakıp uzun zamandır istediğim Tıp Fakültesi isteğimi tekrardan gözden geçirdim ciddi bir çalışma ile bunu başarıcamda.Benim sorum YGS 12345 lys1234 .. sınavlarından hangilerine gireceğim.Yanlış hazırlanıp vaktimi boşa harcamak istemiyorum.Hangi bölümleri çözeceğim ?



gamze dedi ki...

mrb ben tm mezunuyum bu yılki sınavda radyo tv bölümünü seçmek istiyorum lys1 ve lys3e girmem şart mı yoksa lys3 ve lys4e girsem yeterli mi



burak dedi ki...

selamlar ben konservatuvara gitmek istiyen bi meslek lisesi öğrencisiyim.acaba ne yapmam gerekiyo.bana yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

0 yorum:

Followers

Archive

 

öss , kpss , sbs , dersler,öss sınav sonuçları,öss sınav sonucu,2009 öss sınav,öss sınav s. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com | Distributed by Deluxe Templates